Najważniejsze cechy opakowań produktowych
Podstawową cechą pudełka produktowego jest jego funkcjonalność. Opakowanie ma przede wszystkim chronić towar, jaki został zamknięty w jego wnętrzu i dopilnować, aby nie został uszkodzony podczas transportu. W dobie rosnącego zapotrzebowania na zakupy online funkcjonalność opakowań jest bardzo istotna, dlatego firmy prześcigają się między sobą projektując coraz to bardziej wytrzymale i odporne pudełka, które świetnie sprawdzą się podczas transportu ze sklepu do domu klienta. Ponadto bardzo ważne stało się również to, z jakiego materiału te opakowania są produkowane. Trend na pudełka ekologiczne, tworzone z materiałów w pełni biodegradowalnych już na stałe zagościł w naszym życiu i klienci coraz częściej zwracają na to uwagę. Ostatnią, jednak nie najmniej ważną cechą opakowania produktowego jest jego estetyka oraz ciekawy, przyciągający oko projekt.


Dopasowanie pudełka do produktu
Opakowanie produktowe ma za zadanie zwrócić na siebie uwagę odbiorcy i już od pierwszego wejrzenia zaintrygować go i zachęcić do zakupu. Pudełka, w których sprzedawany jest towar stały się równie ważne, jak sam zapakowany w nie artykuł. Jak zatem wyróżnić się na tle konkurencji i z sukcesem sprzedać swój produkt? Świetnym pomysłem może być zlecenie przygotowania indywidualnego projektu opakowania. Nie chodzi jedynie o ciekawy i niebanalny kształt pudełka, ale przede wszystkim o odpowiednią szatę graficzną, spójną z przeznaczeniem produktu. Estetyka trafiająca w gusta większości klientów w docelowej grupie wiekowej to bardzo istotna kwestia, która potrafi wpłynąć na sprzedaż. Dodatkowym atutem będzie również wpadający w oko marketingowy slogan, który od razu przemówi do klienta i wpłynie na niego na tyle, że ostatecznie produkt wyląduje w jego koszyku zakupowym. Dobrze zaprojektowane opakowanie produktowe potrafi zwiększyć rozpoznawalność marki – idealnym przykładem może być tutaj charakterystyczna butelka Coca-Coli, lub też oryginalny kapsel Tymbarka. Indywidualny projekt pudełka produktowego to zawsze doskonały sposób, aby wyróżnić swój produkt na tle konkurencji.



Prosty kartonik czy fikuśne, kolorowe opakowanie?
Wszystko zależy od oferowanego produktu, wizji producenta oraz pomysłu na kampanię i działania marketingowe. Jeśli artykuł ma kojarzyć się klientowi z luksusem i markami premium, wówczas warto postawić na eleganckie, ale jednocześnie bardzo proste w swojej formie i przekazie opakowanie, które jednoznacznie będzie wskazywać na towar z wyższej półki. Jeśli natomiast grupą docelową jest młodzież, wówczas warto zastanowić się nad nieszablonowym pudełkiem, przyciągającymi oko kolorami oraz chwytliwym sloganem. Bez względu na to, jakiego dokładnie opakowania potrzebujemy warto zawsze pokusić się o indywidualny projekt pudełka, które zostanie w pełni dopasowane do wymagań i potrzeb producenta i doskonale przemówi do klientów.

