Design, Opakowania

Najnowsze trendy w świecie opakowań

Przedstawiamy nasze TOP 3 trendów w świecie opakowań produktowych, które naszym zdaniem należą do najsilniejszych i najbardziej zauważalnych.

W wyniku pandemii coraz więcej marek przenosi swoją działalność z offline do online, a handel e-commerce coraz bardziej zyskuje na sile. Sprzedaż różnego rodzaju produktów przez internet to już obecnie nasza codzienność i powinniśmy przejść nad tym do porządku dziennego. Zakupy online są nie tylko szybkie i wygodne, ale pozwalają również dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Trzeba zatem podkreślić, że nowa forma robienia zakupów kładzie również nacisk na to, aby produkt był ładnie i estetycznie zapakowany, dzięki czemu potencjalny klient poczuje się wyjątkowo otrzymując spersonalizowaną przesyłkę i istnieje większe prawdopodobieństwo, że wróci po kolejne produkty.

Czego zatem szukają klienci, jeśli chodzi o opakowanie produktowe? Poniżej prezentujemy TOP 3 najsilniejszych i najbardziej widocznych trendów w świecie opakowań produktowych:

1. EKO trend coraz bardziej przybiera na sile

Pudełka wykonane z ekologicznych, w pełni biodegradowalnych materiałów to obecnie jeden z wiodących trendów, który z roku na rok coraz bardziej przybiera na sile. Konsumenci są coraz bardziej świadomi i chętniej wybierają właśnie te artykuły, których producenci liczą się z naszym środowiskiem naturalnym na praktycznie każdym etapie produkcji. Oczywiście dotyczy to również etapu wysyłki do klienta. Jeśli konsument otrzyma zamówiony produkt w estetycznym, dobrze zaprojektowanym pudełku tekturowym, wówczas doceni ograniczenie szkodliwego wpływu na środowisko i chętniej wróci po kolejny produkt.

(źródło: zpapieru.pl)

2. Personalizowane opakowania produktowe

Chodzi po prostu o to, aby wyróżnić nasz produkt z tłumu i jednocześnie zachęcić potencjalnego klienta do zakupu oferowanego przez nas artykułu. Tutaj wszystkie chwyty są dozwolone – począwszy od bardzo prostych i eleganckich opakowań o regularnych kształtach, a na totalnie „odjechanych” i zwariowanych skończywszy. Chodzi o to, aby zainteresować klienta już od pierwszego momentu i przyciągnąć jego spojrzenie – to już połowa sukcesu. Wspaniale jest połączyć trend na personalizowane opakowania razem z trendem EKO – wówczas otrzymujemy naprawdę fantastyczny efekt finalny i doskonałe wrażenie murowane!

(źródło: zpapieru.pl)

3. Wielki come back stylu retro

Od kilku sezonów możemy zaobserwować wspaniały powrót opakowań w stylu retro. Ten typ stylistyki jest niezwykle atrakcyjny i bardzo estetyczny, dlatego coraz więcej firm korzysta właśnie z tego trendu i coraz chętniej stosuje retro czcionkę, różnego rodzaju przyciągające spojrzenia grafiki, lub idzie o krok dalej i tworzy całe linie opakowań vintage. Taki styl fantastycznie pasuje do różnego rodzaju kosmetyków (zarówno tych naturalnych, jak i tych będących efektem najnowszych badań), a także ciekawych, stylizowanych gadżetów. Stylistyka retro budzi w nas uczucie nostalgii, ale również daje poczucie bezpieczeństwa jeśli chodzi o dobór odpowiednich, naturalnych składników do produkcji poszczególnych kosmetyków.

(źródło: zpapieru.pl)

Poprzedni postNastępny post