Newsroom

Pentawards 2018. Zobacz zwycięzców!

Międzynarodowe jury Pentawards, pierwszego i najbardziej prestiżowego ogólnoświatowego konkursu poświęconego wyłącznie projektowaniu opakowań, ogłosiło zwycięzców w 2018 roku. W tym roku dwunasta edycja Pentawards odbyła się w kultowym Muzeum Solomona R. Guggenheima w Nowym Jorku, w czwartek 6 września 2018 r. Ceremonia wręczenia nagród miała miejsce dla ponad 280 najbardziej kreatywnych członków globalnej społeczności projektantów opakowań.

Diamentowy zwycięzca: MUTTI – AUGE DESIGN

Wybierając Best of The Show – zwycięzcę Diamond Pentaward, jury i jego prezes mają przejrzystą zdolność do podejmowania jednogłośnej decyzji z małym lub żadnym wysiłkiem każdego roku. Mutti, czyli zwycięzca 2018 zwycięzca tegorocznej edycji zaprojektowany przez włoskie studio Auge Design, nie miał sobie równych. Limitowana edycja tradycyjnych włoskich produktów na bazie pomidorów zyskała nowe życie dzięki połączeniu nowoczesnego oraz tradycyjnego designu. Począwszy od oryginalnego formatu, linia została przyozdobiona nowym, luksusowym wykończeniem z wysokiej jakości złotej folii oraz srebrnymi detalami z kości słoniowej.

Kategoria napoje: GUOCUI WUDU – SHENZHEN LINGYUN CREATIVE PACKAGING DESIGN

W tej bardzo konkurencyjnej kategorii, butelka YU XIN LONG, zaprojektowana przez chińską agencję Shenzhen Lingyun Creative Packaging Design, wyróżnia się jako projekt, który dostarcza swoistego przesłania w połączeniu z brakiem rzeczywistego opisu. Ogólne wykończenie jest odważne, czyste, szczegółowe i bogate, czyli spełnia wszystkie cechy najwyższej jakości trunków.

Kategoria żywność: SHIROKUMA NO OKUME – FRAME INC.

Projekt, który jest tak samo uroczy, jak i ciekawy. Shirokuma no Okome stworzony przez japońską agencję Frame inc. jest zaskakująco prosty, ale za to pozostawia wszystko dla naszej wyobraźni. Pomysł polegał na wypełnieniu luki między firmą ryżową Shirokuma no Okome, a wizerunkiem marki „Polar Bear”, czyli „Niedźwiedź Polarny”. Doprowadziło to do stworzenia ciepłych ilustracji, które odzwierciedlają prawdziwą delikatność produktu. Projekt wykracza poza sam produkt fizyczny (ryż), jednak jest wykorzystywany do przeniesienia marki w nową przestrzeń, z dala od konkurencji, odwołując się do emocjonalnych zmysłów konsumenta.

Kategoria ciało: BLOOMDALE EYEWEAR – STUDIO

Bloomdale to marka okularów przeciwsłonecznych, która stawia na oryginalność. Aby promować swoje nowe modele okularów nie zaprezentowali ich na osobach, tak jak robią to inne marki. Seria kultowych portretów została opracowana w celu podkreślenia linii marki Bloomdale, która dopasowuje się do każdej twarzy. Te grafiki odgrywają ważną rolę w komunikacji z klientem. Każde pudełko może być wyposażone w inny portret, w zależności od tego, czy klient jest mężczyzną, kobietą czy nawet dzieckiem.

Kategoria luksusowe: DIPTYQUE – SERVAIRE & CO

Ten nowy projekt serii DIPTYQUE firmy SERVAIRE & CO odnawia poetycką obietnicę nawiązania dialogu między domem, zapachem i czasem dzięki zapachowi w kształcie klepsydry, o bardzo ekskluzywnym designie. Unikalna sylwetka oraz szklana powłoka zapewniają idealna dekorację dla domu i inspirują.

Nagroda NXT-GEN: PIGARETKA PANDY – Yu Chen

Opakowanie papierosów Panda zostało zaprojektowane z myślą o ostrzeganiu ludzi przed szkodliwym wpływem palenia. Przed rozpakowaniem prezentuje pełny obraz głowy pandy wydrukowanej na przezroczystej folii, a gdy papierosy są wyciągane jeden po drugim, wyłania się obraz wnętrza czaszki. Przemiana z czarnej głowy pandy w czaszkę na białym tle, rzuca się w ostry kontrast.

 Edycja w liczbach

W edycji Pentawards 2018 odebrano 2318 nagród z 62 krajów na 5 kontynentach. To pokazuje wzrost o 15% w stosunku do poprzedniego roku i prawdziwie globalny zasięg tej konkurencji. Oprócz Diamond Pentaward i 5 Platinum Pentawards, międzynarodowe jury przyznało także 41 Gold Pentawards, 84 Silver Pentawards i 90 Bronze Pentawards w 55 konkurencyjnych kategoriach w tym roku.

Zobacz wszystkich zwycięzców 2018 TUTAJ

Poprzedni postNastępny post