Opakowania

Dwie strony projektowania opakowań

Istnieją dwa różne sposoby patrzenia na proces projektowania opakowań. Opakowanie może być łatwe w transporcie oraz stworzone z dobrej jakości tworzyw, lub estetyczne i kreatywne, przez co przemówi do końcowych klientów. Często wybierana jest tylko jedna z tych opcji ze względu na koszty związane z produkcją. Co wybrać?

Opakowanie bezpieczne

Dzięki bezpiecznemu oraz przemyślanemu zapakowaniu towarów, możemy obniżyć koszty transportu. Na przykład, dodając dodatkowe szelki do produktu elektronicznego, możemy zabezpieczyć go przed zniszczeniem. Oznacza to, że produkt wymaga mniejszej ochrony podczas dystrybucji. Zamiast myśleć o opakowaniu jako osobnym elemencie, spróbuj myśleć o nim jak o integralnej części produktu. Jeżeli dobór opakowania nie uwzględni procesu transportu, możesz narazić się na niepotrzebne koszty.

Opakowanie kreatywne

Jeżeli już bezpieczeństwo transportu mamy za sobą, nadszedł czas na przemyślenie kwestii wizualnej. Firma może dysponować najbardziej wydajnym systemem pakowania na świecie, ale z powodu niedoskonałości estetycznych będzie całkowicie nieskuteczna. Każdy dany sklep spożywczy ma około pół tysiąca przedmiotów na półkach. Spośród tych 10 000, przeciętny konsument zauważa tylko 100. Produkt ma zaledwie 7 sekund na zwrócenie na siebie uwagi, zanim klient podejmie decyzję! Widzimy zatem, że projekt opakowania musi wyglądać atrakcyjnie dla docelowego konsumenta. Aby osiągnąć ten cel, podobnie jak naukowiec, projektant musi przeanalizować trendy i potrzeby konsumentów i stworzyć projekt, który spowoduje, że dokonają zakupu.

Pod względem ekonomicznym, najlepiej byłoby wybrać jedną z dróg: bezpieczną lub kreatywną. Jednak każdy, kto w branży opakowań jest już od jakiegoś czasu wie, że zarówno bezpieczeństwo transportu jak i estetyka projektu są od siebie zależne. Należy potraktować je jako całość, by uzyskać zamierzony efekt finalny.

Poprzedni postNastępny post