Newsroom, Wydarzenia

Druga edycja konkursu EduPak Polska

Ruszyła II edycja konkursu ekologiczno-edukacyjnego EduPak Polska. W tym roku pojawiło się w nim kilka nowości. Bez zmian zostało to, co najlepsze, czyli nauka poprzez kreatywną zabawę, wystawa wszystkich prac na targach Glass w Poznaniu i nagrody, które wybierają sobie sami uczestnicy. Cel jest jeden ̶ zwiększenie świadomości w zakresie segregacji i recyklingu opakowań szklanych, poprzez poznanie i wdrożenie zasad Zero Waste.  II edycja EduPak Polska skierowana jest do dzieci i młodzieży z Wielkopolski. 

Tematy konkursu

W tegorocznym konkursie do udziału zaproszeni zostali zarówno uczniowie wielkopolskich szkół ponadpodstawowych, jak i podstawowych (podzielonych na dwie grupy: klasy I-IV i V-VIII) oraz przedszkolaki. Każda z wymienionych grup otrzymała inne zadania konkursowe, dopasowane do wieku uczestników. Zadaniem przedszkolaków jest wykonanie rysunku odpowiadającego na pytanie: „do czego można ponownie wykorzystać opakowania szklane?” Młodsi uczniowie podstawówki (klasy I-IV) mają stworzyć plakat zachęcający do recyklingu szklanych butelek i słoików. Z kolei zadaniem starszych uczniów podstawówki (klasy V-VIII) jest zrobienie z opakowań szklanych praktycznych sprzętów/przedmiotów pokazujących ich drugie życie. Najstarsza grupa – uczniowie szkół ponadpodstawowych – mają nakręcić krótki film z wdrożenia zasad Zero Waste w domu lub szkole.

Szczegóły konkursu znajdują się w Regulaminie na fanpage EduPak Polska (www.facebook.com/edupakpolska/).

Tegoroczna tematyka konkursu została ukierunkowana na ideę Zero Waste. Jej istotą jest uświadomienie, że małe zmiany dokonywane na co dzień przez każdego z nas, w swoim otoczeniu, skutkują ograniczaniem odpadów w skali globalnej i optymalnym wykorzystaniem dostępnych zasobów. W ten sposób wszyscy realnie mogą troszczyć się o środowisko i przyszłość następnych pokoleń – w tym również uczestników tegorocznego konkursu.

Cel konkursu

EduPak Polska to wyzwanie, które podejmowane jest przez coraz większą liczbę uczestników i to kolejny powód do zadowolenia. Sam konkurs ma być jedynie pretekstem do zajęć przybliżających proekologiczne działania. Celem jest zmiana postaw i nawyków u dzieci i młodzieży, a ich wysiłek zostanie uhonorowany nagrodami, które laureaci sami sobie wybiorą.

Zgłoszenia przedszkoli i szkół do udziału w konkursie są przyjmowane do 15 października br., a prace należy przesyłać do 31 października br. Udział w konkursie jest bezpłatny, a wszelkie pytania są wyjaśniane przez koordynatorów konkursu pod mailem: kontakt@komucom.pl .

(materiał prasowy)

Poprzedni postNastępny post